Documento Media

Εντυπωσιακές «πτήσεις» από τη σαπωνοποιία Παπουτσάνης

Εκρηξη εξαγωγών και όγκου πωλήσεων το 2022, υψηλές προσδοκίες και για τη φετινή χρονιά

Εξαιρετική χρονιά ήταν το 2022 για τη σαπωνοποιία και εταιρεία παραγωγής ειδών προσωπικής φροντίδας Παπουτσάνης, που πέτυχε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 29% και έκρηξη εξαγωγών έως το 66% του συνόλου του τζίρου της.

Τα στοιχεία αυτά ανακοίνωσε η διοίκηση της Παπουτσάνης σε εκδήλωση που πραγματοποίησε την περασμένη εβδομάδα στην Ενωση Θεσμικών Επενδυτών για να παρουσιάσει τις επιδόσεις του έτους 2022 και την αναπτυξιακή στρατηγική για το 2023.

Με κύκλο εργασιών 70,8 εκατ. ευρώ

Συγκεκριμένα, με βάση τις σχετικές ανακοινώσεις η Παπουτσάνης το 2022 είχε κύκλο εργασιών 70,8 εκατ. ευρώ έναντι 54,8 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ οι εξαγωγές της ανήλθαν σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34 εκατ. ευρώ το 2021, καταγράφοντας ανάπτυξη 36% και αγγίζοντας το 66% του συνόλου των πωλήσεών της.

Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης Μενέλαος Τασιόπουλος, το ήμισυ της ανάπτυξης του 2022 οφειλόταν σε αύξηση του όγκου πωλήσεων ενώ το υπόλοιπο μισό σε αυξήσεις στις τιμές προκειμένου να απορροφηθούν κατά το δυνατόν η αύξηση του κόστους των πρώτων υλών και των υλικών συσκευασίας αλλά και το ενεργειακό κόστος, που το 2022 σχεδόν τριπλασιάστηκε φτάνοντας τα 3 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά την «πραγματική ανάπτυξη», δηλαδή την αύξηση του όγκου πωλήσεων, προήλθε και από τις τέσσερις κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.

Οι πωλήσεις κατά κατηγορία

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις των επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης αυξήθηκαν κατά 26% έναντι του προηγούμενου έτους, αποτέλεσμα που οφείλεται τόσο στην οργανική ανάπτυξη μέσω νέων λανσαρισμάτων, επένδυσης σε επικοινωνία και επέκτασης της διανομής όσο και στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας Αρκάδι για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2022. Εξαιρουμένων των πωλήσεων της Αρκάδι, η ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας –πλην των αντισηπτικών που εμφάνισαν μείωση πωλήσεων κατά 43%– έφτασε το 16%. Σε ό,τι αφορά τα ξενοδοχειακά προϊόντα, οι πωλήσεις τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό σχεδόν διπλασιάστηκαν (αύξηση 98%) λόγω της ολικής επαναφοράς του τουρισμού το 2022. Περαιτέρω αύξηση πωλήσεων κατά 12% παρουσίασαν τα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) χάρη στην περαιτέρω ενίσχυση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες για την παραγωγή προϊόντων τους, την ανάπτυξη του πελατολογίου και τη συνεχή διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που προσφέρει η εταιρεία.

Τέλος, αύξηση κατά 54% σημειώθηκε και στην κατηγορία των βιομηχανικών πωλήσεων σαπωνομαζών, που αφορά κυρίως εξαγωγές, δεδομένου ότι το εργοστάσιο της Παπουτσάνης στη Ριτσώνα την καθιστά τον μεγαλύτερο και πιο σύγχρονο παραγωγό στερεών σαπουνιών στην Ευρώπη.

Εκτιμήσεις και για νέα αύξηση πωλήσεων

Για το 2023 ο Μεν. Τασιόπουλος δήλωσε ότι αναμένει περαιτέρω αύξηση του όγκου των πωλήσεων κατά 15%, ενώ υπάρχει ήδη συμφωνία με το 50% των πελατών για τους οποίους η Παπουτσάνης παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για ανατιμήσεις μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι βασικοί στόχοι της εταιρείας για το 2023 είναι η επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου και η είσοδος σε αναπτυσσόμενους κλάδους, όπως είναι η φροντίδα ρούχων και τα καθαριστικά γενικής χρήσεως, η ενίσχυση της πρωταγωνιστικής της θέσης στην αγορά ξενοδοχειακών προϊόντων και η συνεχής ανάπτυξή της σύμφωνα με τις αρχές της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και της κοινωνικής υπευθυνότητας.

Doc | Επιχειρήσεις

el-gr

2023-01-29T08:00:00.0000000Z

2023-01-29T08:00:00.0000000Z

https://epaper.documentonews.gr/article/281998971593629

Documento Media