Documento Media

«Απογειώθηκε» στα €4 δισ. ο τζίρος του Σκλαβενίτη

Κυρίαρχος όμιλος στην ελληνική αγορά και στο top 10 των ευρωπαϊκών αλυσίδων λιανεμπορίου

Τα 4 δισ. ευρώ πλησίασε ο τζίρος του ομίλου Σκλαβενίτη το 2021, ο οποίος όχι μόνο διατήρησε την κυρίαρχη θέση του στην ελληνική αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου με μερίδιο 30%, αλλά και αναδείχτηκε σε μια από τις δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες σουπερμάρκετ στην Ευρώπη. Παράλληλα κατάφερε να βγάλει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά αξιόλογα κέρδη, που πάντως φέτος αναμένεται να περιοριστούν, υπό την πίεση της πληθωριστικής έκρηξης.

Τζίροι και κέρδη

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για το έτος 2021 που δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα, ο όμιλος Σκλαβενίτη είχε πωλήσεις 3,98 δισ. ευρώ έναντι 3,79 δισ. του 2020, αυξημένες κατά 7,5%, κέρδη προ φόρων 92,5 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 2,3% επί του κύκλου εργασιών και καθαρά κέρδη 61 εκατ. ευρώ, σχετικά μειωμένα σε σύγκριση με το 2020 που είχαν φτάσει τα 62,58 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη μητρική εταιρεία, δηλαδή την αλυσίδα Σκλαβενίτης στην Ελλάδα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 3,3 δισ. ευρώ, με αύξηση 5% έναντι του 2020, κέρδη προ φόρων 82,3 εκατ. ευρώ ή ποσοστό 2,5% επί του κύκλου εργασιών και καθαρά κέρδη 55,5 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 4,5% έναντι του 2020 όταν είχαν φτάσει τα 60 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, το 2021 ήταν χρονιά που ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου αντιμετώπισε ισχυρές προκλήσεις: τους πρώτους μήνες λόγω της πανδημίας και το δεύτερο εξάμηνο λόγω της ανόδου των τιμών σε πρώτες ύλες, καύσιμα και ενέργεια. Η πληθωριστική δυναμική επιδεινώθηκε περαιτέρω το 2022 και για τον λόγο αυτό η διοίκηση αναμένει για φέτος σημαντική μείωση κερδών, λόγω της μεγάλης αύξησης του κόστους λειτουργίας αλλά και της προσπάθειας απορρόφησης μέρους των ανατιμήσεων.

Οι επενδύσεις

Οι επενδύσεις του ομίλου το 2021 ανήλθαν σε 63 εκατ. ευρώ και περιλάμβαναν την ίδρυση έξι νέων καταστημάτων σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα, την ανακαίνιση 80 καταστημάτων σε διάφορες περιοχές της χώρας και την επέκταση των ηλεκτρονικών πωλήσεων (eMarket) σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με τη ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση εννέα καταστημάτων και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη βορειοανατολική Αττική.

Για τους επόμενους μήνες η Σκλαβενίτης σχεδιάζει να δημιουργήσει τρία νέα καταστήματα στη Νέα Φιλαδέλφεια, τη Μυτιλήνη και τη Γλυφάδα, ενώ θα προχωρήσει σε περαιτέρω ενίσχυση των υποδομών της μέσω της δημιουργίας νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοιμων Φαγητών στην Αττική και στην επέκταση των ηλεκτρονικών πωλήσεων και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Ο καλύτερος εργοδότης

Υπενθυμίζεται ότι τον Σεπτέμβριο του 2021 ο όμιλος Σκλαβενίτη, που είναι γνωστός ως ο καλύτερος εργοδότης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προχώρησε σε υπογραφή νέας επιχειρησιακής σύμβασης για την περίοδο 2021-23 με αυξήσεις αποδοχών και παροχές άνω των 15,7 εκατ. ευρώ. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς δημιουργήθηκαν πάνω από 1.300 νέες θέσεις εργασίας, με τον όμιλο να απασχολεί περισσότερους από 31.700 εργαζόμενους στο τέλος του 2021 και τη μητρική εταιρεία να απασχολεί περισσότερους από 27.400.

Doc Επιχειρήσεις

el-gr

2022-10-02T07:00:00.0000000Z

2022-10-02T07:00:00.0000000Z

https://epaper.documentonews.gr/article/282084870686113

Documento Media