Documento Media

Το σπαγγέτι γουέστερν του Κυριάκου

Τρεις σκηνοθέτες επιβεβαιώνουν πώς στήθηκε ο «Ντάλτον» για μια χούφτα ψήφους

Μάριος Αραβαντινός Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Την προεκλογική επικοινωνιακή συνταγή που ήθελε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να είναι «γκόμενος» θύμισε το προ μιας εβδομάδας κακοστημένο σόου στο χωριό Δαμάσι Τυρνάβου, όπου ο πρωθυπουργός συνάντησε μές στα χωράφια τον αποκαλούμενο στην περιοχή «Ντάλτον». Πρόκειται για τον Θανάση Λέτσιο, έναν 84χρονο κτηνοτρόφο ο οποίος εμφανίστηκε δήθεν τυχαία μπροστά στον Κυρ. Μητσοτάκη πάνω στο άλογό του, ενώ το πρωθυπουργικό επιτελείο είχε προλάβει, λόγω αριστείας προφανώς, να στήσει δύο κάμερες για να καταγράψει τις εικόνες.

Το κακόγουστο σπαγγέτι γουέστερν του πιεζόμενου δημοσκοπικά πρωθυπουργού θύμισε έντονα στιγμές της προεκλογικής εκστρατείας του το 2019. Ηταν η εποχή που ο Κυρ. Μητσοτάκης εμφανιζόταν, πιθανώς και κατόπιν οδηγιών του επικοινωνιολόγου Σταν Γκρίνμπεργκ, άλλοτε να περπατάει σε λαϊκές γειτονιές της Αθήνας, όπως η Κυψέλη, όπου συναντούσε –επίσης δήθεν τυχαία– στελέχη της παράταξής του τα οποία τον αποκαλούσαν «γκόμενο», και άλλοτε να κρατάει την γκλίτσα του και να συνομιλεί σε κτηνοτρόφους –συμπτωματικά ίσως, στην ίδια περιοχή όπου συνάντησε τον ηλικιωμένο καβαλάρη– ενώ εκείνοι κάθονταν πάνω σε σανό.

Η χαμηλότατου επιπέδου καμπάνια, που θέλει τον πρωθυπουργό να συναντάει τυχαία άλλοτε κτηνοτρόφους ώστε να τους ενημερώσει για τη μείωση του ΦΠΑ στις ζωοτροφές και άλλοτε γυναίκες οι οποίες του πλέκουν το εγκώμιο όχι για την πολιτική αλλά για την εμφάνισή του, είναι αποτέλεσμα της αντίληψης της κυβέρνησης για τους πολίτες. Από τον τύπο της επικοινωνιακής στρατηγικής της κυβέρνησης προκύπτει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι στοχεύουν σε ένα ακροατήριο σχετικώς απολίτικο και, όπως αποκαλείται στη γλώσσα των social media και της πολιτικής, εύπιστο και εύκολα μετακινούμενο.

Ανθρωποι της τέχνης και βέβαια γνώστες της σκηνοθεσίας και της κινηματογράφησης μίλησαν στο Documento επιβεβαιώνοντας ότι η εικόνα του Κυρ. Μητσοτάκη που μεταδόθηκε από τα ΜΜΕ ήταν στημένη. Ο κινηματογραφιστής Γιώργος Φρέντζος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι χρησιμοποιήθηκαν δύο κάμερες και χαρακτήρισε τους συναδέλφους του «τσακάλια που πρόλαβαν να στήσουν κάμερες και ήχο σε μια τόσο “τυχαία” συνάντηση». Ο σκηνοθέτης Γιάννης Παναγιωταράκος από την πλευρά του χαρακτήρισε τη σκηνή «άξια Χρυσού Βατόμουρου», ενώ ο επίσης σκηνοθέτης Αστέριος Γερογιάννης ανέφερε ότι ο Σταν Γκρίνμπεργκ –αν ασφαλώς είναι αυτός ο εμπνευστής του σόου– «χρησιμοποιεί σκηνικό “Φαρ Ουέστ” με καουμπόηδες που βόσκουν αμέριμνοι τα ζώα τους και συναντούν όλως τυχαία τον Μητσοτάκη στον Θεσσαλικό κάμπο γιατί πιστεύει ότι η εικόνα αυτή θα τον βοηθήσει».

Στόχος της επικοινωνιακής στρατηγικής είναι ένα ακροατήριο σχετικώς απολίτικο, εύπιστο και εύκολα μετακινούμενο

Doc Μπάτε«φίλοι»αλέστε

el-gr

2021-09-19T07:00:00.0000000Z

2021-09-19T07:00:00.0000000Z

https://epaper.documentonews.gr/article/281651078241813

Documento Media