Documento Media

«Οσοι είχαν χρήματα και έκαναν ιδιαίτερα στην καραντίνα πέρασαν»

Τις αδικίες του νέου συστήματος υπογραμμίζουν μαθητές, όπως ο αριστούχος Διονύσης, αλλά και εκπαιδευτικοί

Αντιγόνη Μιχοπούλου Δανάη Κισκήρα-Μπαρτσώκα

Η περίπτωση του Διονύση αποτέλεσε αντικείμενο σοβαρής σύγκρουσης στη Βουλή. Είναι άλλωστε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα αδικημένου υποψηφίου στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις. Αριστος μαθητής που του στέρησαν το δικαίωμα να μπει στη σχολή της επιλογής του.

Μιλώντας στο Documento ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για μια αδικία που δεν θέλει άλλος μαθητής να βιώσει. Εβγαλε 17.900 μόρια στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο, με την πρώτη επιλογή του να είναι η Αρχιτεκτονική στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Δεν μπόρεσε όμως να πετύχει να εισαχθεί παρά τις πολύ καλές επιδόσεις του. Ενας από τους βασικότερους λόγους, όπως εξηγεί ο ίδιος, είναι ότι δεν γνώριζαν πολλοί μαθητές μέχρι την τελευταία στιγμή ότι θα υπάρχει ελάχιστη βάση εισαγωγής και στο σχέδιο.

«Στις 24 Μαΐου βγήκε οδηγία από το υπουργείο η οποία στάλθηκε προς τις δευτεροβάθμιες από εκεί προς τους διευθυντές, μετά προς τους καθηγητές και μετά στους μαθητές. Μετά τις 24 Μαΐου θα κλείναμε σε έξι μέρες για προετοιμασία πανελληνίων. Καταλαβαίνετε προφανώς ότι δεν έφτασε ποτέ η επεξηγηματική εγκύκλιος στα παιδιά. Εμείς γνωρίζαμε ότι αρκούσε να γράψεις πάνω από 10 για να περάσεις στην αρχιτεκτονική σχολή της επιλογής σου» λέει ο Διονύσης στο Documento.

Μάλιστα ο ίδιος αναφέρει ακόμη ότι και ο βαθμός 10 έχει απαιτήσεις, με δεδομένο ότι το συγκεκριμένο μάθημα δεν βρίσκεται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου. «Το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο είναι ένα μάθημα το οποίο δεν διδάχτηκε στα σχολεία. Δεν μπορούν να έχουν την απαίτηση από κάποιον μαθητή να αποδώσει πάνω από τον μέσο όρο» σημειώνει και συνεχίζει: «Με αυτό τον τρόπο γίνεται κάπως ταξική η εκπαίδευση. Οσοι είχαν τα χρήματα και μπορούσαν να κάνουν ιδιαίτερα μέσα στην καραντίνα πέρασαν και όσοι έκαναν διαδικτυακά μαθήματα απέτυχαν».

«Το γραμμικό και το ελεύθερο σχέδιο είναι ένα μάθημα το οποίο δεν διδάχτηκε στα σχολεία. Με αυτό τον τρόπο γίνεται κάπως ταξική η εκπαίδευση»

Αδικία για πολλούς

Ο Διονύσης κάνει λόγο για καθαρή αδικία, όχι μόνο ως προς το πρόσωπό του, καθώς πολλοί μαθητές έχουν βρεθεί στην ίδια θέση, και αποδίδει ευθύνες πέραν του υπουργείου και στις πρυτανείες. «Πιστεύω ότι έχουν κάνει λάθος και πολλές πρυτανείες. Το αντιμετώπισαν πρόχειρα και επιπόλαια» υπογραμμίζει και εξηγεί: «Παράδειγμα, η πρυτανεία της Ξάνθης επέλεξε να βάλει συντελεστή σχεδίου 1,1, το οποίο σημαίνει ότι για να περάσει κανείς στην Ξάνθη πρέπει να έχει γράψει πάνω από 17,5 στο γραμμικό και πάνω από 15,5 στο ελεύθερο, πάνω από 9,87 στα άλλα μαθήματα. Αυτούς τους βαθμούς ζήτημα είναι να τους έχουν γράψει, στατιστικά μιλώντας, 300 άτομα. Η Ξάνθη έχει 100 θέσεις. Είναι η χαμηλότερη σε ζήτηση σχολή. Οσοι υποψήφιοι έχουν γράψει τέτοιους βαθμούς δεν θα δηλώσουν την Ξάνθη, θα δηλώσουν το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, την Πάτρα και τελευταία την Ξάνθη. Αυτό σημαίνει ότι για την Ξάνθη υπάρχει ο κίνδυνος να κλείσει το τμήμα της. Αρα πρόκειται για λάθος. Δεν νομίζω ότι οι πρυτανείες επιθυμούν να κλείσει το τμήμα της αρχιτεκτονικής τους».

Ενώ η υπουργός Νίκη Κεραμέως απάντησε με ειρωνεία και μικροψυχία στην επιστολή του αριστούχου υποψήφιου, τελικά ο Διονύσης δεν είναι ο μόνος που αδικήθηκε από το νέο σύστημα εισαγωγής. Η Μυρτώ, όπως αναφέρεται σε επιστολή που απέστειλαν στην υπουργό Παιδείας οι καθηγητές της, «αρίστευσε συγκεντρώνοντας 18.180 μόρια και εξετάστηκε στο σχέδιο, όπου βαθμολογήθηκε με 18 στο γραμμικό και 13,9 στο ελεύθερο. Ξεπέρασε κατά 12.500 μόρια την περσινή βάση εισαγωγής στο τμήμα γραφιστικής του ΠΑΔΑ. Ωστόσο δεν μπορεί ούτε καν να υποβάλει στο μηχανογραφικό της την επιθυμία της να σπουδάσει στη σχολή αυτή καθώς η βαθμολογία της στο ελεύθερο σχέδιο είναι μικρότερη της ΕΒΕ κατά 0,12 μόρια!».

Και η οργισμένη Ελένη Τριάντη από το Αγρίνιο, που χάνει τη σχολή που επιθυμούσε λόγω γαλλικών, στην επιστολή της προς την υπουργό που απεστάλη στο documentonews.gr σημειώνει: «Θα εισαχθώ σίγουρα σε μια άλλη σχολή. Μικρό το κακό – θα πείτε. Διαφωνώ. Το κακό είναι μεγάλο. Για αυτό κι η κοινωνία είναι αυτή που είναι σήμερα. Με ανθρώπους που κάνουν τη δουλειά τους απλά για βιοπορισμό χωρίς να την αγαπούν πραγματικά, χωρίς να νιώθουν δημιουργικοί, χωρίς“μεράκι”».

Περισσότερες παράμετροι

«Στην ουσία έχουν αυξηθεί οι προϋποθέσεις για να μπορεί κάποιος να υποβάλει μηχανογραφικό. Η μία προϋπόθεση είναι να φτάνει σε ένα κατώτατο όριο που να συναρτάται με τον μέσο όρο των επιδόσεων της κατεύθυνσής του και η άλλη είναι, εφόσον δίνει ειδικό μάθημα, να πληροί την προϋπόθεση να έχει φτάσει στον ελάχιστο βαθμό που θέλει η σχολή για το ειδικό μάθημα (π.χ. σχέδιο ή αγγλικά)» εξηγεί στο Documento ο Μάνος Παπαδημητρίου, φιλόλογος – ιστορικός, ακαδημαϊκός υπεύθυνος του ομίλου πρότυπων φροντιστηρίων ΝΟΥΣ.

«Είναι προφανές ότι πολλά παιδιά που πέρυσι θα περνούσαν με 8.000 μόρια τώρα δεν μπορούν καν να υποβάλουν μηχανογραφικό. Είναι μεγάλος ο αριθμός των παιδιών που δεν μπορούν να υποβάλουν μηχανογραφικό, μιλάμε για το ένα τρίτο των υποψηφίων που έδωσαν πανελλαδικές. Είναι πολύ μεγάλο νούμερο» καταλήγει ο Μ. Παπαδημητρίου.

Doc | Πανελλαδικές

el-gr

2021-07-25T07:00:00.0000000Z

2021-07-25T07:00:00.0000000Z

https://epaper.documentonews.gr/article/281887301334945

Documento Media