Documento Media

Διπλό καμπανάκι στην Κουμουνδούρου

Η αναζήτηση των αιτιών της δημοσκοπικής στασιμότητας και το στοίχημα της αξιοποίησης της απήχησης Τσίπρα στην κοινωνία

Δημήτρης Χατζηνικόλας

Εν συντομία

Στον ΣΥΡΙΖΑ αναζητούν τα αίτια της δημοσκοπικής στασιμότητας ενώ υπάρχει γκρίνια για «στρατηγική διακοπών» αν εξαιρέσει κανείς τις περιοδείες του Αλέξη Τσίπρα ανά την επικράτεια. Πού αποδίδουν τη χαμηλή ικανοποίηση του κόσμου από την αντιπολίτευση που ασκεί το κόμμα.

Γιατί ενδιαφέρει

Με την κυβέρνηση να έχει ολοκληρώσει το μισό της θητείας της, ο χρόνος για την αξιωματική αντιπολίτευση μετράει αντίστροφα.

Συνεχίζει να μην εξαργυρώνει τα κυβερνητικά λάθη (που δεν είναι και λίγα) ο ΣΥΡΙΖΑ και αυτό χτυπά το καμπανάκι τόσο σε επίπεδο ηγεσίας όσο και απλών μελών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες ημέρες, ειδικά μετά την πολύ πετυχημένη προγραμματική συνδιάσκεψη που για τους περισσότερους σήμανε καμπανάκι αντεπίθεσης σε όλα τα μέτωπα, υπάρχει γκρίνια ότι το κόμμα, πλην του Αλέξη Τσίπρα ο οποίος συνεχίζει τις περιοδείες ανά την επικράτεια, «έφυγε διακοπές», ενώ είναι γνωστό ότι στα κόμματα εξουσίας δεν υπάρχει στρατηγική διακοπών...

Τα μπρος-πίσω

Την ίδια ώρα δεν γίνεται πράξη το άνοιγμα στην κοινωνία και δεν κεφαλαιοποιείται επαρκώς η επόμενη μέρα. «Εχουμε συμπεριφορά μικρού κόμματος» λέει μέλος της ΚΕΑ. Για παράδειγμα, το κόμμα και ορθώς δίνει τη μάχη για την αύξηση του κατώτατου μισθού, αλλά την ίδια ώρα ουδείς ανακοινώνει τα κίνητρα που προτείνει ταυτόχρονα το πρόγραμμα για τους μικρομεσαίους (π.χ. φορολογικά)! Με τον τρόπο αυτόν ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανίζεται να είναι απέναντι στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι. Αδικεί δηλαδή τον εαυτό του «επειδή ορισμένοι έχουν μια περίεργη μονομέρεια» ή «επειδή πιστεύουν ότι θα δυσαρεστήσουν την εκλογική τους βάση» λέει άλλο στέλεχος στο Documento.

Ετερο παράδειγμα στα λεγόμενα εθνικά θέματα μετά και τις τελευταίες δηλώσεις Ερντογάν στα κατεχόμενα. Η θέση που εξέφρασε ο αρμόδιος τομεάρχης του κόμματος Γιώργος Κατρούγκαλος για σύνδεση και του κυπριακού με τις ευρωτουρκικές σχέσεις είναι ορθή και προς τη σωστή κατεύθυνση ωστόσο από μόνη της δεν αρκεί. Απαιτείται η ανάληψη ευρύτερων πρωτοβουλιών τόσο σε ευρωπαϊκό και διεθνές όσο και σε τοπικό επίπεδο (εκδηλώσεις, φόρουμ κ.λπ.) προκειμένου η θέση του ΣΥΡΙΖΑ να γίνει κτήμα όσο το δυνατόν περισσότερου κόσμου στον αντίποδα της κυβερνητικής αφωνίας, κάτι που δεν γίνεται υπό τον φόβο προφανώς των εσωκομματικών αντιδράσεων. Ετσι όμως το κόμμα μοιάζει καθηλωμένο σε εσωκομματικές ισορροπίες και στις εσωτερικές του αντιθέσεις.

Πίσω από τα νούμερα

Ολο το παραπάνω κλίμα αποτυπώνεται και δημοσκοπικά όσο κι αν ορισμένοι θέλουν να κρυφτούν πίσω από τις επιδιώξεις των εκλογολόγων και των καναλιών που είναι πελάτες τους. Στην Κουμουνδούρου γνωρίζουν τα κόλπα των δημοσκόπων αλλά ξέρουν και να διαβάζουν πίσω από τα νούμερα. Και η εικόνα δεν είναι ενθαρρυντική. Για παράδειγμα, η τελευταία έρευνα-«σφυγμός» της Prorata για τον Ιούλιο του 2021 που δημοσιεύτηκε στην «ΕφΣυν» κατέδειξε την αρνητική αξιολόγηση της διαχείρισης της πανδημίας από την ελληνική κυβέρνηση, της σημερινής οικονομικής κατάστασης της χώρας, αλλά και τη χαμηλή ικανοποίηση από την αντιπολίτευση που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ, ικανοποίηση που υπολείπεται πολύ του εκλογικού ποσοστού του κόμματος τον Ιούνιο του 2019.

Δεν είναι δυνατόν το 61% των ερωτηθέντων να αξιολογεί αρνητικά τη διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση και το 48% να πιστεύει ότι οι διευκολύνσεις και τα προνόμια στους εμβολιασμένους αποτελούν διχαστική λύση ή το 68% να αξιολογεί σίγουρα ή μάλλον αρνητικά τη διαχείριση της οικονομίας, να κυριαρχούν εντός της κοινωνίας ο θυμός, η απογοήτευση, η αποστροφή και η απελπισία και την ίδια ώρα η ικανοποίηση από την αντιπολίτευση που ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ να παραμένει στο 20%! Και παράλληλα το κόμμα να μην έχει καταφέρει να βρει πειστικές απαντήσεις στο λεγόμενο αντιΣΥΡΙΖΑ μέτωπο που συνεχίζει να αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις και μάλιστα πιο ισχυρό από το αντικυβερνητικό μέτωπο, αφού το 49% θα ενοχλούνταν περισσότερο από μια νίκη του ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές παρά με μια νέα εκλογική επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας (39%).

Ολα τα παραπάνω, λένε πολλοί

στον ΣΥΡΙΖΑ, δεν απαντώνται μόνο με την επίκληση του πολέμου που δέχεται ο ΣΥΡΙΖΑ από μέρος της οικονομικής ελίτ που είναι και κάτοχοι της πλειονότητας των ΜΜΕ.

Η παραπάνω εικόνα επιβεβαιώνεται και από τις περιοδείες που πραγματοποιεί ο Αλ. Τσίπρας. Ο πρόεδρος του κόμματος από την επαφή του με τον κόσμο εισπράττει μια διαφορετική εικόνα: ο κόσμος επιδιώκει να τον προσεγγίσει, να του μιλήσει, να του πει το πρόβλημά του, ακόμη και σε μέρη που δεν είναι προπύργια του ΣΥΡΙΖΑ, όπως για παράδειγμα στην επίσκεψή του στη Μύκονο.

«Αυτό σημαίνει ότι η μαγιά υπάρχει» λέει συνεργάτης του «και το μόνο που χρειάζεται είναι να ενεργοποιηθούμε προκειμένου να πείσουμε όλον αυτό τον κόσμο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, πέρα από τις καλές προθέσεις, έχει και τη δυνατότητα να αποτελέσει μια αξιόπιστη λύση».

Η καθήλωση των δημοσκοπικών ποσοστών υπάρχει κίνδυνος να εξελιχτεί σε ενδημική κατάσταση και γι’ αυτό αναζητούνται επειγόντως πρωτοβουλίες

Doc | Αρθρα

el-gr

2021-07-25T07:00:00.0000000Z

2021-07-25T07:00:00.0000000Z

https://epaper.documentonews.gr/article/281852941596577

Documento Media